Повернутися до звичайного режиму

Аналіз вивчення рівня розвитку дітей старшого дошкільного вікуза допомогою кваліметричної моделі оцінювання

Вивчення рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку проведено з 10.05.2021 по 24.05.2021 у групі старшого віку № 4 – 16 дітей, логопедичній групі № 7 – 5 дітей. Всього обстежено 21 дитина. В жовтні місяці діагностику проведено на 32 дитини, в травні місяці обстежено 21 дитину. 3 дитини вибули з ЗДО, 8 дітей залишаються у ЗДО ще на рік. Дані мониторинга дослідження розраховані на дітей, які йдуть до школи, а це 21 дитина.

/Files/images/montoring_2020/montoring_2021/апр.png

Бали оцінювання Жовтень 32 дитини Травень 21 дитина
компетенція сформована в повній мірі 8 25% 8 38%
компетенція сформована в достатній мірі 17 53% 7 33%
компетенція сформована посередньо 6 19% 5 24%
компетенція сформована мінімально 1 3% 1 5%
компетенція не сформована 0 0% 0 0%

рівень розвитку дітуй старшого дошкільного віку на кінець навчального року - травень

Фактор Критерій Бали оцінювання
4 бали компетенція сформована в повній мірі 3 бали компетенція сформована в достатній мірі 2 бали компетенція сформована посередньо 1 бал компетенція сформована мінімально 0 балов компетенція не сформована
кіль кість % кіль кість % кіль кість % кіль кість % кіль кість %
І. Фізичний розвиток й здоров’я дитини 1.Біологічна зрілість (вага, зріст) 9 43% 12 57% - - - - - -
2. Здоров’я збережувальна компетенція 9 43% 11 52% 1 5% - - - -
3. Особистісно-оцінна компетенція 6 28% 15 72% - - - - - -
ІІ. Соціальний розвиток 4.Родинно-побутова-компетенція 9 43% 11 52% 1 5% - - - -
5. Соціально-комунікативна компетенція 6 28% 13 62% 2 10% - - - -
ІІІ. Природничо-екологічний розвиток 6. Природничо- екологічна компетенція 8 38% 11 52% 2 10% - - - -
IV. Предметно-практична діяльність та художньо-естетичний розвиток 7.Предметно- практична компетенція 10 47% 9 43% 2 10% - - - -
8. Художньо- продуктивна компетенція 10 48% 10 48% 1 5% - - - -
V. Ігрова діяльність 9. Ігрова компетенція 13 62% 7 33% 1 5% - - - -
VI. Сенсорно-пізнавальний розвиток 10. Сенсорно- пізнавальна компетенція 14 67% 5 23% 2 10% - - - -
11. Математична компетенція 9 43% 7 33% 5 10% - - - -
VII. Мовленнєвий розвиток 12.Комунікативна компетенція 9 43% 10 47% 2 10% - - - -
13. Мовленнєва компетенція 10 48% 8 38% 3 14% - - - -

Результативна робота педагога груп старшого дошкільного віку №4 Алексанової Н.В., та логопедичної групи №7 Втулкіної В.А., Жукової Л.П., вчителя-логопеда Балкової О.М., які використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, дали можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думку, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості. Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, за підсумками навчального року дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, робота була вагомою та результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі.

Виходячи з вищезазначеного, вихователям рекомендовано:

1. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.

2. Забезпечити батьківські інформаційні стенди необхідною консультативно-просвітницькою інформацією.

3. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми ЗДО, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення.

Аналіз компетентності дітей закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 18 «Космос» за 2020-2021 навчальний рік

Відповідно до річного плану роботи ЗДО на 2020-2021 навчальний рік, згідно з графіком проведення контрольно-підсумкових занять,з метою визначення рівня сформованості знань, умінь і навичок дітей в ЗДО №18 «Космос»в період з 10.05.2021 по 24.05.2021 року, були проведені контрольно – підсумкові заняття та педагогічна діагностика рівня компетентності дітей раннього, молодшого та середнього дошкільного віку.

В результаті діагностики з’ясовано, що вся навчально-виховна робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу з дітьми дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу у всіх вікових групах, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.

У всіх групах створене доцільне предметно-розвивальне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності.

Результати рівнів засвоєння програмового матеріалу з дітьми раннього, молодшого, середнього дошкільного вікуузагальнені в таблицях.

В ЗДО за мережею 134 дитини, моніторинг компетентності дітей груп раннього, молодшого, середнього віку пройшла 101дитина, це 75 %.

Аналіз компетентності дітей групи №1,№2, №3 раннього віку за освітніми лініями

Дослідження проводились за картками, складеними за Базовим компонентом (за новою редакцією). Картка розроблена з урахуванням вікових можливостей дитини, що дає можливість вихователям зробити більш об’єктивні висновки, а також розділена на 7 освітніх ліній: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

Група раннього віку №1 – 13 дітей,

Група раннього віку №2 – 14 дітей,

Група раннього віку №3 –16 дітей

Всього обстежено 43 дитини раннього віку

Особистість дитини Дитина в соціумі Дитина у природному довкіллі Дитина у світі культури Гра дитина Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі Мовлення дитини
2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень 2020 жовтень 2021 травень
С 5 18 5 18 5 15 5 17 5 19 5 20 5 18
Ч 17 14 16 16 15 11 15 17 18 17 15 12 11 11
Н 18 11 19 9 20 17 20 9 17 7 20 11 24 14

Порівнянний аналіз сформованості 2020-2021 навчальний рік

Жовтень 2018 обстежено – 40 дітей Травень 2019 обстежено – 43 дитини

Особистість дитини
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 18 25%
Ч 17 42,5% 14 32%
Н 18 45% 11 43%
Дитина в соціумі
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 18 42%
Ч 16 40% 16 37%
Н 19 47,5% 9 21%
Дитина у природному довкіллі
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 15 35%
Ч 15 37,5% 11 25%
Н 20 50% 17 40%
Дитина у світі культури
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 17 40%
Ч 15 37,5% 17 40%
Н 20 50% 9 20%
Гра дитина
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 19 44%
Ч 18 45% 17 42,5%
Н 17 42,5% 7 13,5%
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 20 46%
Ч 15 37,5% 12 28%
Н 20 50% 11 26%
Мовлення дитини
2020 жовтень 40 дітей 2021 травень 43 дитини
С 5 12,5% 18 42%
Ч 11 26% 11 26%
Н 24 61,5% 14 32%

Порівняльний аналіз засвоєння базових знань з основних розділів Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» свідчить про те, що переважна більшість дітей раннього віку мають належний рівень розвитку, є достатньо соціалізованими. Переважна більшість дітей цілком відповідно до віку опанувала сенсорні еталони, навички конструктивної, образотворчої діяльності.

Дещо нижчий відсоток спостерігається щодо опанування дітьми культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування.

Аналіз компетентності дітей групи № 6 молодшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі оцінювання.

В жовтні 2020 року продіагностувало – 20 дітей, в травні 2021 року – 20 дітей.

/Files/images/montoring_2020/montoring_2021/цук.png

Бали оцінювання Жовтень 20 дітей Травень 20 дітей
компетенція сформована в повній мірі 5 25% 8 40%
компетенція сформована в достатній мірі 6 30% 6 30%
компетенція сформована посередньо 5 25% 4 20%
компетенція сформована мінімально 4 20% 2 10%
компетенція не сформована 0 0% 0 0%

Аналіз компетентності дітей груп середнього дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі оцінювання

№5 – 16 дітей

№8 – 15 дітей

Логопедична група № 7 – 7 дітей

В жовтні 2020 року продіагностувало – 40 дітей, в травні 2021 року – 38 дітей.

/Files/images/montoring_2020/montoring_2021/чсм.png

Бали оцінювання Жовтень 40 дітей Травень 38 дітей
компетенція сформована в повній мірі 4 10% 15 40%
компетенція сформована в достатній мірі 14 35% 10 26%
компетенція сформована посередньо 16 40% 9 24%
компетенція сформована мінімально 6 15% 4 10%
компетенція не сформована 0 0% 0 0%

За результатами моніторингу можна зробити висновки, що процент компетенцій дошкільників на ІІ півріччя – у межах норми, переважає повна сформованість компетенцій, відсоток сформованості у порівнянні з І півріччям значно вищий. Вихователі відповідально і об’єктивно поставились до результатів дослідження. Сформованість компетенцій зростає поступово і сумлінна та систематична робота протягом року дала плідні результати у ІІ півріччі. За результатами обстеження було виявлено, що питанню сформованості життєдіяльності приділена значна увага.

Вихователям рекомендовано:

– надавати перевагу індивідуальним формам роботи з дітьми, які мають низький рівень засвоєння вимог програми, розвитку психічних процесів та не систематично відвідують ЗДО;

– здійснювати диференційований підхід за рівнем розвитку дітей при підборі завдань;

– підвищити ефективність співпраці з батьками щодо розумового та психічного розвитку дітей, якісної підготовки до школи та систематичного відвідування дітьми ЗДО;

– до плану роботи з самоосвіти включити опрацювання методичних рекомендацій з усіх розділів програми з метою удосконалення знань щодо форм , змісту та методів освітньої роботи з дошкільниками.

Кiлькiсть переглядiв: 233

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.