/Files/images/muzruki/130320162208.gif

/Files/images/muzruki/арт1.jpg/Files/images/muzruki/арт2.jpg/Files/images/muzruki/арт3.jpg

Корисні матеріали для розвитку дітей удома

Музичні інструменти
/Files/images/muzruki/0849e3960199735b1cc09ef354eda4b4.png

  • Презентація для дітей від 2 років «Звуки музичних інструментів» (у двох частинах) https://www.youtube.com/watch?v=16xkBg1AmrE https://www.youtube.com/watch?v=Aeq7Kyrbz5s
  • Розвивальний мультфільм про музичні інструменти із завданнями на каналіBestForKids https://www.youtube.com/watch?v=06B4Xd2ftfQ
  • Музично-дидактична гра «Впізнай музичний інсрумент» https://www.youtube.com/watch?v=j-3JooDFkJw&t=17s
  • Розвивальне відео про музичні інструменти разом з Пізнайко«На пошуки музичних інструментів» https://www.youtube.com/watch?v=YPwbdke6nXI
  • Розвивальне відео«Музичні інструменти разом з Дракошею» https://www.youtube.com/watch?v=Djc2PLADLPM
  • Грамофон від Фіксиків https://www.youtube.com/watch?v=W2ci7uhCHmw
  • Барабан від Фіксиків: https://www.youtube.com/watch?v=dnYh7QxJeOk&t=93s
  • Музична шкатулка від Фіксиків https://www.youtube.com/watch?v=MmTF8IKtj64
/Files/images/muzruki/00a.jpg

Як підготувати дитину до свята, щоб від свята отримати радість
/Files/images/muzruki/pojuschie_na_raduge.gif

Шановні батьки, підготовка дитини до свята, його очікування — це велика відповідальність, психологічне навантаження.

Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.

Зовнішній вигляд дитини

Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).

Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру. Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

Розучування ролі

При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).

Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. При потребі отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

Присутність батьків

Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї. Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

Перегляд свята

Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята. Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся. До зали заходьте після запрошення. Вимкніть мобільний телефон. Не коментуйте виступи дітей під час свята. Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою — це може мати небажані наслідки. Підтримуйте виступ дітей оплесками.

Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною — пропонуємо свято подивитись у фойє.

Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи. Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя.

Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину. Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.


/Files/images/muzruki/1б.png

/Files/images/muzruki/2б.png

/Files/images/muzruki/3б.png

/Files/images/muzruki/ск1.png

/Files/images/muzruki/ск2.png

/Files/images/muzruki/ск 3.png

/Files/images/muzruki/ск4.png

/Files/images/muzruki/ск5.png

/Files/images/muzruki/ск6.png

/Files/images/muzruki/ск7.png

/Files/images/muzruki/ск8.png

/Files/images/muzruki/ск9.png

Українська народна пісня - частина народної медицини

/Files/images/muzruki/images.jpg Українська народна пісня є унікальним явищем у світовій культурі. Вона вражає розмаїттям жанрів, стилів, глибиною змісту, незбагненною й незрівнянною за своєю красою й простотою поезії.
Бо ж недарма народна пісня творилася протягом тисячоліть, а, отже, пройшла такий відбір. Якого не знав жоден музичний жанр.
Чим уважніша людина до народної пісні, тим легше вона відрізняє зерно від сміття, тим багатша її пожива від цілющої сили справжньої пісні.
В чому ж терапевтична дія пісні? Це так званий спеціалізований жанр, у якому майже нічого, іншого, крім емоцій немає. Ще вагітною, майбутня мама вивчає колискові, які незабаром співатиме дитині. Під часу співів і на матір, і на дитину накочуються цілющі хвилі…

Наші предки підсвідомо відчували, що ї колискова пісня має лікувальну (психотерапевтичну дію). Через незбагненно прості й мудрі, теплі гойдання колискового ритму й маминої інтонації передаються дитині душевна рівновага, любов і довір’я до всього живого, один до одного. Нажаль дійсність не завжди прекрасна. Та в душі дитини вже сформувався перший захисний редут - в пам’яті дитини залишається інформація про те, що в житті більше доброго, ніж поганого. Достеменно відомо, що діти, які не знали, не чули, не сприймали у своєму ранньому дитинстві ні колискових, ні повчальних забавлянок чи пестушок, ні приповідок, зростають черствими до людської біди і горя, жорстокими до людей і тварин, загальмованими до навчання і сприйняття оточуючого. Не соромтесь плакати, слухаючи гарну пісню. Дайте волю сльозам. Це ваше очищення. Пісня лікує вашу думку – це відома імперично знайдена істина.

Лікувальна функція української народної пісні є очевидною і на фізіологічному рівні. Людина свідомо чи несвідомо знаходила найздоровіший, найефективніший спосіб дихання. Недарма дихальні вправи були особливим об’єктом уваги найдавніших лікарів, жреців, воїнів, філософів. Швидкий вдих і повільний видих в узагальненому розумінні це й є пісня. Але незрівнянно глибшою й важливішою функцією української народної пісні є її вплив на людину на рівні психологічному. Пісня непомітно й завжди несподівано допомагає стати віч-на-віч зі своєю бідою, душевною травмою. Бо людині властиво ховатись від власних психологічних травм, не визнавати та не помічати їх – це надто болісно. Тому важко лікувати психологічні хвороби.
Через емоційний канал пісня розкриває людині суть її душевної травми, акцентуючи увагу на добрі, красі. Реакцією на розуміння будуть сльози.
В нашому сучасному стрімкому житті тепер майже не чути в домівках колисанок наших бабусь.Нажаль, зникають українські народні пісні-перлини – приповідки, забавлянки, віршовані смішинки, гумористичні небилиці. А чи варто нехтувати народним досвідом?


/Files/images/muzruki/12.jpg

/Files/images/muzruki/714e70f59f95dc8d39430ae0f933aece.jpg

/Files/images/muzruki/6-723x1024.jpg

Нетрадиційні музичні інструменти
/Files/images/muzruki/3.jpg

Чим розважити дітей вдома в період Карантину замислюються всі батьки. Але насправді є безліч різних занять якими можна займатися з дітками разом. Ось, наприклад, Гра на Дитячих Музичних Інструментах.

Сьогодні почнемо з кухні.

Всі діти знають що у мами на кухні є безліч кухонних музичних інструментів (це і ложки, кастрюлі, кришки, тарілки, склянки з водою), на яких діти завжди мріяли пограти.

Ще нетрадиційні музичні інструменти, можна виготовити разом з дітьми. Так, пластмасові яйця з-під „ кін дер – сюрпризів ", балончики з-під мильних бульбашок, металеві баночки з-під кави, шоколадних напоїв можуть замінитимаракас, якщо всередину насипати крупу, зернята кукурудзи, дрібні горішки тощо. /Files/images/muzruki/1.jpg

Музичний інструмент, який замінитьрумбу,можна виготовити з металевих кришечок з-під напоїв. Для цього в кришечках треба зробити дірочку, нанизати на проволочку , закріпивши їх угорі та знизу.

Чудовий звук, який нагадує стукіт дерев'яних ложок, можна видобути постукуванням будівельними кубиками. Дзвін кришталевих склянок замінить звучання дзвіночків, абарабаномможе стати великий дерев'яний куб. Якщо підвісити на мотузку великий цвях і вдарити по ньому іншим цвяхом, вийде звук, як у металофона.

Своєріднимксилофономможуть бути кілька скляних пляшок, наповнених водою на різному рівні, або склянки з водою, теж наповнені по – різному. Вдаряти треба тихенько металевим предметом або дерев'яною паличкою.

Дітям подобається грати на картонних коробочках із – під кефіру, у які насипано квасолю або горох. Цей звук нагадує звук брязкальця. Наклавши на велику чашку цупкий папір ( крафт ) і міцно обв'язавши його навкруг чашки грубою ниткою, можна змайструвати простенькийбубон.

/Files/images/muzruki/2.jpg А дерев'яні й металеві ложки, кришки з-під каструль і самі каструлі, дерев'яні дощечки для нарізання овочів, качалка, теж можуть бути ударними інструментами. Головне – чітко й ритмічно грати ними так, щоб підтримувати мелодію, а не заважати їй.

Абарабанможна виготовити з порожньої пластикової банки з кришкою або з відра з кришкою. Спочатку кришку треба заклеїти тканиною або фольгою, а потім прикріпити до каструлі чи відра скотчем. Якщо обтягнути банку чи відро старою шкірою звук відрізнятиметься. А грати на цьому „барабані" діти самі вирішують чим ( паличками, старими пензликами, ложками або пальцями).

Ще одна іграшка – музичний інструмент -водяний органчик.Своєрідні булькаючи звуки можна одержати, якщо в скляну банку подути через скляну чи металеву трубочку.

Отже, батьки, долучаємось до виготовлення нетрадиційних музичних інструментів з дітками та до музикування на них.


Пограємо разом!

Музичні ігри для дітей

/Files/images/muzruki/image.gif

  1. Рухлива гра « Сонечко і дощик » https://www.youtube.com/watch?v=nATN1XE49H4
  2. Музично-дидактична гра « Кого зустрів колобок» https://www.youtube.com/watch?v=DPWm7PNML9Y
  3. Музично-дидактична гра «Теремок» https://www.youtube.com/watch?v=BsxYErD3MJo
  4. Музично-дидактична гра «Музичний магазин» https://www.youtube.com/watch?v=C_eE6U8gals&list=PLjwPdwtopeGDLao9WE60_ViR0fHghyyd8
  5. Вчимо музичні інструменти https://www.youtube.com/watch?v=06B4Xd2ftfQ
  6. Музично-дидактична гра «Впізнай музичний інструмент» https://www.youtube.com/watch?v=j-3JooDFkJw&list=PLjwPdwtopeGDLao9WE60_ViR0fHghyyd8&index=7

МУЗИЧНІ ЦІКАВИНКИ ДЛЯ БАТЬКІВ
/Files/images/muzruki/23456сайт .jpg

Чи знаєте ви що…

Хороводні ігри – викликають емоції, інтерес, розвивають пам’ять, бажання брати участь.

Рухові ігри – навчають різних видів рухів, допомагають у подоланні навіть деяких фізичних вад.

Ігри з дорослим (ігри – забави) – розвивають м’язи верхніх кінцівок і плечового пояса, формують тактильну чуттєвість, розвивають координацію рухів, привчають вслухуватися у звуки мови, сприймати й відтворювати її ритм.

Колискова пісня – допомагає заспокоїти дитину, розслабити її, зняти з неї надлишкову емоційну напругу.

Музична гра «Сонечко і Дощик», ( "День і ніч") — концентрує увагу, тренує вестибулярний апарат, швидкість реакції та координацію рухів, навчає ритмічним рухам, впливає на формування музичного слуху, ритму, пам’яті.

Українська пісня – фонематичний слух, виховує здатність сприймати тонкі звукові розходження, готує дитину до оволодіння мовою, концентрує увагу, розвиває її логічне мислення.

Скоромовки – логопедичні вправи — ігри – спрямовані на формування правильного чіткого та виразного мовлення дітей.

Музично-ритмічні ігри – впливають на формування координації рухів, уміння орієнтуватися у просторі, виховує ініціативність, тренує роботу органів зору, слуху, пам’яті.

Спів – набувають навичок правильного носового та ротового дихання, сприяють їх розумовому й загальному розвитку.

Музично-ритмічні вправи – вчать ходити, бігати – це нормалізує роботу нервової системи, прищеплює рухові навички, зміцнює опорну-руховий апарат, з’являється м’язовий тонус, стимулюється розвиток психіки і мови.

Класична та фольклорна музика – поліпшують функціональний стан кори великих півкуль.


Граємо разом з дітьми
/Files/images/muzruki/unnamed.jpg

«Гра з машиною»

Дорослий пропонує дитині погратися з машиною. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!».Тоді дорослий дає малюку різні за величиною машини, пропонуючи показати як гуде велика і маленька машини, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.

«Гра з пташкою»

Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просить показати, як співає кожна пташка на склад «ку–ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно величині іграшки).

«Гра з коником»

Дорослий просить дитину показати, як скаче маленька конячка,промовляючи «цок–цок» в різному темпі і ритмі.Дати пояснення: конячка спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомилася).

«Колискова ляльці»

Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову на склад «баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, які ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під цю мелодію засинають не тільки дітки, а і ляльки, пташки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.

Запропоновані ігри є першочерговим крокомуформуваннімузично-творчихздібностейдитини. На цьому етапі ставитьсямета:розвивати у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру, дедитина комбінує музикальні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.

Форми роботи батьків з дітьми для активізації музичних здібностей.

  1. Попросити дитину заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця).
  2. Співати своє ім’я (та другі імена) на двох звуках, передаючи різні інтонації.
  3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Аня, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут». Потім почергово змінюються, придумуються нові інтонації.
  4. Імпровізувати мотив з двох-трьох звуків на склади «ля-ля», дорослийта дитина придумують свій мотив. Йде змагання: хто більше придумує поспівок.
  5. Закінчи мелодію або придумай свою пісеньку на вірш,який подобається.

«Танець троянди»(для дітей 5 – 6 років)

Запропонуйте дитині гру. Під красиву мелодію (грамзапису чи власний спів) виконати танець тендітної квітки – троянди. Дитина сама придумує до нього рухи. Раптово музика зникає. Це порив північного вітру (заморозив прекрасну тро янду). Дитина завмирає у любій, придуманій нею позі. Чим краще уява, тим цікавіші рухи танцю і поза замерзлої троянди. Грємось з дітьми.

«Хто краще?»(для дітей5 – 6 років)

Гра розвиває уяву і творчість у рухах. Запропонуйте дитині придумати танець під знайому музику. Це може бути сучасний шлягер або щось мелодійне і спокійне. Характер рухів повинен відповідати музиці, що звучить. Позмагайтеся з дитиною: чий танок буде досконалішим, чії рухи будуть цікавіші і виразніші.

Приємного проводження часу з вашими дітьми!

/Files/images/dlya_psihologa/b420ae2ce12fcff66f634a0f8f87e0b7558236111030297.gif

Музикотерапія

/Files/images/muzruki/1354412502-0267716-www.nevsepic.com.ua.jpg При роботі з дітьми ми звертаємо увагу як музикотерапія впливає на здоров’я.

З метою зміцнення, відновлення здоров’я дітей під час музичних занять активно впроваджуємо музикотерапію.

Музикотерапія – це спеціалізована форма психотерапії, яка включає такі напрями як: вокалотерапія, музикотерапія в рухах, музикування на музичних інструментах, дихальна арт педагогіка.

До дихальної арт педагогіки входять: гра на духових інструментах, дихальна гімнастика під музику та різні вправи для розвитку дихання. Це дає змогу дітям оздоровлюватися, не помічаючи процесу лікування.

Для зміцнення та оздоровлення дихальної функції використовуємо духові інструменти (сопілки, дудочки, губні гармонії, свищики).

Регулювати силу й тривалість вдиху та видиху чудово допомагає видування повітря через соломинку у склянку з водою у ритмі музичного твору.

Для стабілізації психічного стану доцільно використовувати такі вправи: «Звуки – лікарі», «Прослухай свій настрій», «Веселі музиканти», «Цікаві пазли», «Тихо – голосно».

З метою формування образу «Я» пропонуємо дитині вибрати з музичних інструментів та предметів, які звучать, ті, звучання яких, найбільше відповідають їй самій.

Таким чином, діти створюють «звуковий автопортрет» за допомогою ритму, використовуючи все з чого можна видобути звук.

Цікаво знати!!!

МАГІЯ ЗВУКІВ

Відомо, що гра на різних музичних інструментах впливає на внутрішні органи і частини тіла людини.

  • Флейта впливає на головний мозок.
  • Звучання кларнета в основному впливає на праву півкулю мозку (вона відповідає за емоційне сприйняття).
  • Тромбон впливає на кісткову систему організму, а також знімає затиски в хребті.
  • Звуки арфи заспокоюють і гармонізують енергетику і роботу серця, знімають болі в серці, позбавляють від аритмії.
  • Віолончель позитивно впливає на низ живота, сечостатеву систему.
  • Скрипка ніжними звуками впливає на астральне тіло, духовну суть людини.
  • Ударні інструменти створюють сильну звукову хвилю, яка очищає енергетичні канали.
  • Орган приводить людину в стан гармонії.
  • Хорові співи діють так само, як і гра музичних інструментів. На них «відгукується» область сонячного сплетіння. Вважається, що вони відкривають серце.

/Files/images/dlya_psihologa/i-18664.gif

Музика важлива для розвитку і взаємовідносин дитини

/Files/images/muzruki/1620x1080_0x0a330c9f_13992624521567085791.jpeg Недавні дослідження психологів показали, що заняття дітей музикою і навіть просте прослуховування музичних творів сприяють розвитку дитячого мозку. У той же час інші дослідження показали, що, якщо батьки слухають з дітьми музику, співають пісні або танцюють, це позитивно позначається на взаєминах між ними.Іншими словами, музика має для дітей безліч переваг. Розглянемо їх докладніше.

Вплив музики на розвиток дитячого мозку

Дослідження, у яких були використані різні техніки нейровізуалізації, показали, що навчання дітей музики в ранньому віці (до 7 років) викликає фізичні зміни в структурі та функціях мозку.

У ході одного з даних досліджень було встановлено, що при заняттях музикою в мозолистому тілі (ділянці в центральній частині мозку, що відповідає за координацію між півкулями) збільшується кількість білої речовини. Іншими словами, збільшується кількість нейронних зв’язків між півкулями. Наприклад, відомо, що Альберт Ейнштейн з дитинства грав на скрипці, і дослідження його мозку показало надзвичайно сильні зв’язки між різними ділянками.

Інше дослідження показало, що раннє навчання музики збільшує кількість сірої речовини в корі головного мозку, особливо в сенсомоторній його області. Таким чином, у дитини розвивається координація. Також було встановлено, що поліпшена координація в свою чергу покращує емоційну регуляцію і здатність пригнічувати негативні емоційні реакції на події. Іншими словами, заняття музикою з раннього віку підвищують здатність дитини справлятися з розчаруваннями і уникати надмірно емоційних реакцій на складні ситуації.

Ще одним відкриттям стало те, що навіть нетривалі заняття музикою призводять до збільшення кровотоку в лівій півкулі. Це сприяє розвитку здатності сприйняття мови.

У 2018 році в ході дослідження група американських вчених довела, що діти з раннього віку реагують на прослуховування музики, і це заняття сприяє розвитку у них мовних навичок. Було також встановлено, що, крім навичок мовлення, музика позитивно впливає і на розвиток інших пізнавальних функцій (таких як увага, візуально-просторове сприйняття і виконавчі функції).

Взаємозв’язок між музикою і функціонуванням мозку став темою для численних досліджень психологів. Використання методів нейровізуалізації в дослідженнях, проведених за останні кілька років, показало, що музика активізує всі ділянки головного мозку. Це стосується всіх людей, а не тільки до дітей.

Для музикантів гра на інструментах не тільки активізує мозок, але і розвиває його. У цілому в музикантів спостерігається більша кількість нейронних зв’язків між півкулями мозку, ніж у інших груп людей. Вони також мають гарну довготривалу пам’ять, слух і гнучкі когнітивні функції. Завдяки нейропластичності (виникненню нових нейронних зв’язків) ці функції розвиваються.

Простіше кажучи, гра на музичних інструментах і прослуховування музики «перебудовують» мозок, зміцнюючи вже існуючі нейронні ланцюги або формуючи нові.

Вплив музики на успішність

Експерти в області дитячого розвитку сходяться на думці, що прослуховування музики розвиває у дітей навички слухання, а також допомагає їм долати труднощі в навчанні. Однак результати останніх досліджень показують, що активні заняття музикою можуть мати для дитини безліч додаткових позитивних ефектів.

Крім усього іншого, заняття музикою розвивають:

  • сприйняття мови, мовні навички та грамотність;
  • навички усного рахунку;
  • інтелект;
  • увагу і концентрацію;
  • фізичне здоров’я.

Вплив музики на соціальний та емоційний розвиток

Гра на музичних інструментах може викликати у дитини відчуття досягнення, а також підвищити її самооцінку. Також дитина може розвинути впевненість в собі, наполегливість у подоланні труднощів з навчанням, самодисципліну тощо.

Американськими вченими був проведений експеримент, у ході якого досліджувався соціальний розвиток дітей, зокрема, такі характеристики, як компетентність, впевненість у собі, турбота про оточуючих і згуртованість. У дослідженні взяли участь 180 дітей у віці від 8 до 17 років. Протягом трьох років діти, крім звичайної шкільної програми, займалися музикою в шкільних оркестрах. Експеримент продемонстрував, що всі учасники показали значне поліпшення всіх досліджуваних характеристик.

Заняття музикою найкраще починати з раннього віку

Слухати музику або вчитися грати на музичних інструментах корисно в будь-якому віці, навіть у дорослому. Це викликає почуття задоволеності собою і позитивні зміни в роботі мозку. Однак експерти вважають, що максимальна користь може бути досягнута, коли дитина почала займатися музикою до семи років.

Сучасні батьки все частіше включають дитині музику з перших місяців життя. Молоді мами співають своїм дітям пісеньки й купують їм музичні іграшки. Граючи з ними, дитина розуміє, що для того, щоб видати певний звук, потрібно натиснути на кнопку. Таке розуміння причини і наслідку стає першим кроком в освоєнні музичних інструментів.

Спільне прослуховування музики з дітьми зміцнює ваші взаємини з ними

Вчені стверджують, що спільне прослуховування музики або спів зміцнює взаємини між батьками і дітьми, а також розвиває емпатію. Такі заняття, як спів або танці, вимагають синхронізації. Навіть просте прослуховування музики активізує ділянки мозку, що відповідають за співчуття, позитивні емоції й задоволення. Дослідження показали, що прослуховування музики призводить до виділення дофаміну — гормону, який активізує центр задоволення в головному мозку.

Спільні заняття музикою дозволяють учасникам більш гармонійно взаємодіяти один з одним. Згодом така взаємодія виходить за рамки занять музикою і проявляється і в повсякденному житті.Інші дослідження показують, що розвиток емпатії в ранньому дитинстві сприяє розвитку соціальних навичок і схильності дитини до співпраці.

Існує багато способів використовувати музику для взаємодії з дитиною. Розглянемо деякі з них.

Співайте дитині колискові.У немовлят це не лише формує емоційну прив’язаність до мами, але і сприяє розвитку мовних навичок. Коли дитина стає старшою, ви можете співати разом з нею. Спів дозволяє вам емоційно налаштуватися один на одного. Знайдіть веселі дитячі пісеньки, які ви зможете співати разом з дитиною і всією сім’єю. Це може стати хорошим заняттям для сімейних поїздок, спільних вечерь і інших подібних моментів.

Танцюйте з дитиною.Можна почати з того, що ви візьмете дитину на руки і будете кружляти по кімнаті разом з нею. Для цього вибирайте дитячу музику, яка подобається вашій дитині. Коли дитина піде в школу, попросіть її навчити вас танцювати під її улюблені пісні. Не бійтеся здатися кумедними, коли будете веселитися разом з дитиною. Це заняття може замінити перегляд телепрограм, і це позитивно позначиться на вашій фізичній формі.

Слухайте музику разом з дитиною.Це також може стати для вас веселим і цікавим заняттям. Ви можете ставити дитині свої улюблені мелодії або разом слухати щось нове. Познайомте дитину з шедеврами класичної музики.

Ходіть разом з дитиною на концерти.Це хороший спосіб урізноманітнити ваше сімейне дозвілля. Ходіть на концерти як класичної, так і сучасної музики.

Вчіться грати на музичних інструментах разом з дитиною.Ваші заняття можуть стати хорошим прикладом для дитини. Дослідження показують, що гра на музичних інструментах сприяє розвитку когнітивних, соціальних і емоційних навичок не тільки у дітей, але й у дорослих. Ви можете грати з дитиною в дуеті, і такі заняття можуть стати вашим загальним хобі.


/Files/images/muzruki/01000e6m-34d4.jpg/Files/images/muzruki/22.jpg/Files/images/muzruki/55.jpg/Files/images/muzruki/89411888.jpg/Files/images/muzruki/01000e6i-81b4.jpg


/Files/images/muzruki/м5.jpg

Вплив музики на психічну діяльність дитини

/Files/images/muzruki/Дитина-музика-2-550x413-1-550x413.jpg Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення), спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії).
У зв'язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.
Збуджуюча, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитини) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах) спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливості, розгальмованих дітям зі слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.
Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги.

/Files/images/muzruki/aee44fc32e47f07b5fe3050745ad94ac_XL.jpg Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти з працею засинає дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже в ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м'яку музику і попросіть його закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в нього позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина його тіла.
Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту Панг вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому - заподіює людині шкоди.
Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на того, хто говорить. Наше внутрішнє стан, наші думки, ставлення до світу виявляються в зміст промови і в її інтонаційної забарвленням. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, у свою чергу відкладає відбиток на психологічному стані слухача, впливає на наші стосунки з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос говорить породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошений спокійним, м'яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю його бажання.

Співайте діткам перед сном.

/Files/images/muzruki/5e2e97c9c22dbc96918b54c58150f6a9.png «Котику сіренький…» Скільки теплих і ласкавих слів знаходить матуся, заспокоюючи свою дитинку. Скільки любові і ніжності у колискових піснях!! Малюк, ще не вміючи розмовляти, не розуміючи жодного слова, почувши колискову одразу заспокоюється, затихає, засипає! Саме колискові пісні вважаються першими в житті вашого малюка, вони сприймаються з магічною силою, тому що співає їх найрідніша в світі людина – матуся!

Ритм колискових зазвичай відповідає серцебиттю, ритму дихання матері і малюка, відіграє важливу рольу духовному розвитку дитини. Саме завдяки колисковим, дитина отримує перші уявлення про навколишній світ: тварин, пташок, оточуючі предмети.

Коли дитина підростає, їй співають колискові казкового змісту, в текстах яких вирішуються психологічні питання. В багатьох колискових піснях перед дитиною розвертається перспектива про його майбутню самостійність. Таким чином, колискові дають дитині уявлення про навколишній світ, знайомить з головними принципами побудови світу.

Але найголовніше в колискових – це материнська ніжність, любов, що надає впевненості кожній дитині. Пісні показують, що життя прекрасне, але в теперішній нелегкий час, почуття захищеності для дитини дуже важливе, адже наш світ складний і непередбачуваний!

Дуже важливе і саме спілкування матері і дитини! Чудово, якщо у вашій сім’ї зберігаються традиції, як спів колискових, читання казок перед сном, задушевні розмови про головне! А сон, як відомо, дається людині не тільки для відпочинку, а й для глибинної обробки тої інформації, яку отримала ваша дитина на протязі дня. Довірливі відносини, які виникають в моменти такого спілкування, відіграють важливу роль для дитини не тільки ясельного віку, а й надалі, коли дитина дорослішає! І навіть тоді, коли ваша дитина подорослішає, вона буде знати, що у нього є та людина, яка його завжди вислухає, зрозуміє, підтримає, з якою так приємно спілкуватисяпросто покласти голівку на плече.Співайте діткам! Не соромтесь! Адже саме ви–найкращий співак і приклад для своєї дитини!

https://www.youtube.com/watch?v=GOEXnVioeMk
https://www.youtube.com/watch?v=-ncpIu0bvXE
https://www.youtube.com/watch?v=YPEJHXdTB9o

/Files/images/muzruki/b420ae2ce12fcff66f634a0f8f87e0b7558236111030297.gif

/Files/images/muzruki/м6.jpg

Матеріал для слухання:

Вівальді "Пори року" https://www.youtube.com/watch?v=D3qrt0EgVd8
Сен-Санс "Карнавал тварин" https://www.youtube.com/watch?v=xY4i2OqUA4k
Чайковський "Дитячий альбом" https://www.youtube.com/watch?v=tsvJdWc1Sus
Римський-Корсаков "Політ Джмеля" https://www.youtube.com/watch?v=myTrXG64C0c
М.Лисенко "Коза-Дереза" https://www.youtube.com/watch?v=yR71GPJGhiM

/Files/images/muzruki/sm_full.gif

/Files/images/muzruki/м3.png /Files/images/muzruki/м4.png

Кiлькiсть переглядiв: 181

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.