Індивідуальний план роботи

вихователь групи молодшого віку Сердобінцева Л.Д.

на час карантину 01.06 - 05.06.2020 (дистанційний режим)

І – тиждень: «Світлиця рідної природи – літо»

День тижня Види роботи Посилання
Понеділок 01.06 1.Художня література Тема: Цікаві загадки для дітей
2.Здоров’я та фізичний розвиток Тема: Фізкультхвилинка
https://youtu.be/RkIcm1tCKXE

https://youtu.be/TVYsM--WPXo
Вівторок 02.06 1.Здоров’я та фізичний розвиток Тема: ВЕСЕЛИНКА https://youtu.be/5gxZ2-Hoyqo
Середа 03.06 1.Художня-продуктивна діяльність (аплікація) Тема: Чарівний квітучий сад

2. Художня-продуктивна діяльність (музична діяльність)
Тема: Сорока Ворона кашку варила
https://youtu.be/sqWOmCg2OV0

https://youtu.be/7onF5fOOTY4
Четвер 04.06 1.Художня-продуктивна діяльність (малювання) Тема: Кульбабки

2. Здоров’я та фізичний розвиток Тема: Руханка
https://youtu.be/5AZh28U4Xyc

https://youtu.be/OXZey9Upjfg
П’ятниця 05.06 1. Художня-продуктивна діяльність (музична діяльність) Тема: Весела дитяча пісенька https://youtu.be/0JsnkNRWaiY

Методичні рекомендації для батьків

16.04.2020 Образотворча діяльність (малювання) https://www.youtube.com/watch?v=B3eYb4e6Ubc

15.04.2020 Сім ігор, що навчають дітей рахувати цифри

Хочете, щоб ваша дитина відмінно розбиралася в математиці? Скориставшись наступними ігровими пропозиціями, ви зможете підготувати свого маленького дошкільника до більш складних математичних операцій, з якими йому належить познайомитись у школі. Вже з дитинства ваш малюк починає потроху освоювати математику, вивчаючи такі речі, як образи і форми, порівняння та музичні ритми - всі вони є своєрідною математичною мовою. А відтепер, коли ваш малюк став трохи старше, він готовий приступити до підрахунку натуральних чисел, тому, ви можете сміливо додати їх вивчення до його розпорядку дня. Спробуйте ці сім ігор для розвитку навичок рахунку, і вони навчать дитину назвам цифр (чисел), тому, як вони виглядають, на що вони схожі і як порахувати їх по порядку. Тобтоці ігри стануть справжніми попередниками більш складних шкільних завдань.

Цифри неподалік вашого будинку

Житлові райони наповнені всілякими цифрами - вони на поштових скриньках, стовпах, дверях будинків та квартир тощо. Вам необхідно лише сфокусувати свою увагу на цифрах і по черзі називати їх. Ви можете навіть підвищити інтелектуальний компонент цього заняття, доповнивши його наступним ігровим правилом: як тільки дитина знайде якусь цифру, їй необхідно порахувати будь-які навколишні предмети в кількості, яку позначає цяцифра. Рахувати можна що завгодно: автомобілі, тварин або телефонні стовпи.

Дружній рахунок

Діти дуже люблять грати з іншими дітьми. От нехай вони й порахують разом. Адже цифри в наших старих класичних іграх мають безпосереднє відношення до кожного гравця, отже, дають дитині додатковий стимул вивчити їх і в результаті отримати шанс на перемогу. Наступного разу, коли ви запросите друзів вашого малюка до вашого дому, запропонуйте їм пограти в хованки. Нехай ваша дитина «водить» у грі. Поки його друг або старший брат будуть ховатися, допоможіть вашому малюкові порахувати до десяти. Для старших дошкільнят можна намалювати класики на асфальті біля під'їзду, вони одночасно будуть розвивати і великі моторні навички, і майстерність рахунку. Або ви можете пограти в щось більш спокійне. Наприклад, в настільні ігри з кубиками і фішками.

Прибирання числами

Під час прибирання кімнати не варто лише механічно все згрібати і ховати з очей геть. Використовуйте ці кілька хвилин для розвитку в дитини математичної майстерності. Наприклад, нехай ваш малюк по черзі з вами порахує, які з іграшок більшою мірою взяли участь у створенні безладу. Це були кубики? Або ж більше за інших розкидані книги? Потім, під час розкладання іграшок на свої місця, підрахуйте їх і визначитеся з тим, хто ж з вас вгадав і був правий. Зі старшими дошкільниками можна разом попрацювати над створенням діаграми улюблених іграшок (іграшкових фігурок, книг, машинок, м'яких іграшок), рахуючи іграшки та час, витрачений на їх прибирання. Так дитина зможе зв'язати в своїй свідомості написані цифри з реальною кількістю іграшок.

Час римування

Малюки люблять дитячі віршики, тому із задоволенням використовуйте їх для веселого навчання цифр і рахунку. Наприклад, «Он де вийшла танцювать добре знана цифра… (п’ять). Ніжки бубликом зігнула. Рученята простягнула. А маленька одиничка цифра зовсім невеличка. Та лиш нулик підставляєш, число… (десять) зразу маєш». При цьому вам необхідно тримати на виду пальці рук, щоб показати правильну відповідь, завдяки чому ваша дитина отримає відмінне уявлення про те, що «п'ять» менше, ніж «десять». Також і при співі дитячих пісень з цифрами повторення буде розширювати математичний словник вашого малюка, дозволяючи йому чутичисла знову і знову. До того ж, деякі з цих пісень є хорошою практикою рахунку.

Порахувати крекери

Можна написати цифри від одного до 12 в нижній частині аркуша паперу, а потім допомогти дитині відрахувати потрібну кількість маленьких сухариків або крекерів, поклавши їх поруч з відповідною цифрою. Для цього в цілому вам знадобиться 78 таких їстівних штучок. Ця гра не тільки забезпечує хорошу практику рахунку, але і додає кінестетичний (тактильний) компонент, що робить навчання більш ефективним. Дитина старшого дошкільного віку може спробувати порахувати їх число в зворотному порядку, з'їдаючи по черзі кожен названий маленький крекер.

Зателефонуй мені

Якщо, не дай Боже, ваша дитина коли-небудь загубиться, ви набагато швидше її знайдете, якщо вона зможе назвати номер свого домашнього телефону або вашого мобільного. Запам'ятати цю довгу послідовність цифр буде простіше, якщо ви покладете її на просту мелодію і будете її разом наспівувати. Спробуйте, наприклад, проспівати малюкові свій номер телефону мелодією його улюбленої дитячої пісні. Також запишіть номер на аркуші паперу, щоб дитина могла бачити, як цей номер виглядає. Ваш малюк пов'яже звучання цифр з їхнім зображенням на папері і це допоможе йому запам’ятати номер.

Намалюйте розмальовку

Створіть разом із дитиною свій маленький творчий витвір: саморобну книжку-розмальовку, намалювавши контури цифр від одного до десяти на великих аркушах паперу. Працюючи над розмальовуванням цих цифр, по черзі оголошуйте про те, яку цифру ви вибрали: «Я розмальовуюцифру вісім в червоний колір», «Мама розмальовує цифру три в зелений колір». Для старших дошкільнят можна просто написати цифри олівцем, після чого вони повинні акуратно обвести їх кольоровим маркером. Цей спосіб покращує дрібну моторику і знання цифр.

14.04.2020 Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування http://www.myshared.ru/slide/1346576/

13.04.2020 Логіко -математичний розвиток https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc

10.04.2020 Ознайомлення з природним довкіллям https://youtu.be/1-4QEFKpuqM

09.04.2020 Заняття. Весела мандрівка. (Логико - математичний розвиток)

Програмовий зміст:• рідна природа: закріпити знання дітей про свійських птахів (качка, гуска, курка) і тварин (кіт, коза); уточнити знання про диких тварин (ведмідь, білка, заєць); вчити розрізняти дорослих тварин та їхніх дитинчат, групувати за видами; вправляти у звуконаслідуванні; продовжувати вчити розрізняти й називати овочі та фрукти, виділяти їхні характерні ознаки;• математика: формувати знання про рівність та нерівність множин за кількістю елементів; вчити розуміти запитання «Скільки?», вираз «стільки — скільки»; слова порівну, більше, менше; вчити співвідносити величини в дидактичних іграх.

Демонстраційний матеріал: картинки із зображенням птахів, тварин, іграшкові ведмедик, зайчик.

Роздавальний матеріал: морквинки, тарілочки, дидактичні ігри «Посади ведмедика на свій стільчик», «Знайди парасольку», «Добери кришечку до каструлі», «Посади метелика на свою квітку».

Хід заняття

— Діти, а ви любите подорожувати? Давайте поїдемо всі гуртом — помилуємося природою, познайомимося з тваринами, птахами. А як ми поїдемо? Гадаю, поїздом буде найзручніше. Тут нам допоможе гра «Поїзд» — ви її знаєте.

Діти шикуються в колону одне за одним. Поїзд рушає. Перша зупинка — озеро (дається сюжетна картинка).

— Подивіться, хто плаває на воді? (Качки.)

— А хто плаває разом із великими качками? (Каченята.)

— Хто ходить бережком? (Гуси.)

— Як називаються їхні дітки? (Гусенята.)

— Скільки разом усіх гусей та качок? (Багато.

Друга зупинка — лужок.

— Хто пасеться на лужку? (Коза-мама і маленькі козенята.)

— Як говорить коза? Що вона робить? (Скубе травичку.)

— Що роблять козенята? (Граються.)

Розглядається інша картинка — «Кішка з кошенятами».

— Кого ви ще бачите на лужку? (Кішку та кошенят.)

— Скільки кошенят? (Багато.)

— А скільки дорослих кішок? (Одна.)

— Що роблять кошенята? (Бавляться.)

— Де живуть кішка й кошенята? А коза і козенята? Так, це свійські тварини.

Поїзд рушає далі, діти бачать картинку «Курка з курчатами».

Вихователь (співає)

Вийшла курочка гуляти,

Щоб травичку пощипати

І яєчко потім знести,

Діткам радість ним принести.

— Йшла курочка, йшла та й загубила своє яєчко. Кудкудакає: «Куд-кудак, де лежить моє яєчко?» Чи не тут воно?

— Скільки всіх яєчок? (Багато.)

— А курчат? (Одне.)

Наступна зупинка біля білочки з кошиком.

— Погляньте, що тут у кошику? (Гриби, горішки, та шишки.)

— Що робить білочка? (Ласує горішками.)

— Скільки в кошику горішків? (Багато.)

— А грибочків? (Теж багато.)

— А шишок? (Одна.)

Діти підходять до іграшкового ведмедика.

— Хто це заховався під кущиком? Де живе ведмедик? (У лісі.)

— Він свійська чи дика тварина? (Дика.)

Наш Мишко сьогодні хворий —

Лапку він забив учора.

Дай йому, Маринко, меду,

Щоб утішився ведмедик.

— А це хто пристрибав до нас? (Зайчик.) Бідне зайченя голодне — Ще й не снідало сьогодні.

Давайте почастуємо зайчика та його друзів.

Діти сідають за столи. Вихователь виставляє чотирьох іграшкових зайчиків.

— Викладіть стільки морквинок, скільки у мене зайчиків. А тепер нехай буде на одну морквину більше (на одну морквину менше).

Діти, які впоралися із завданням, грають у дидактичну гру.

1. «Посади ведмедика на свій стільчик» (співвіднесення великого ведмедика з великим стільчиком, меншого — з меншим, найменшого — з найменшим).

/Files/images/foto/serdobintseva/1.jpg

2. «Знайди парасольку» (співвіднесення кольору парасольки з кольором одягу кожної дівчинки).

/Files/images/foto/serdobintseva/2.jpg

3. «Добери кришечку до каструлі» (співвіднесення кольору, розміру та візерунка).

/Files/images/foto/serdobintseva/3.jpg

— Зайчики наїлися і хочуть погратися. Я буду вовком, а ви — зайчиками. Проводиться рухлива гра «Зайці та вовк».

— Нумо, зайчики, стрибайте за мною в город — пошукаємо там чогось попоїсти. А я подивлюся, хто з вас що знайде.

Діти знаходять городину та садовину. Вихователь запитує кожного — що це? Пропонує покласти овочі в кошик, а фрукти — у мисочку.

— Ой, чуєте? Здається, хтось плаче.

Діти підходять до іграшкового поїзда. У вагончиках сидять різні тварини, а їхні дитинчата ще не розмістилися.

— Давайте допоможемо діткам віднайти своїх мам.

Остання зупинка мандрівників — лісова галявина.

— Правда ж тут гарно? Які чудові квіти ростуть! А якого вони кольору? (Діти відповідають.)

— Ще й метелики літають. (Вихователь роздає дітям по одному метелику.)

— Посадіть свого метелика на квітку.

Проводиться гра «Посади метелика на свою квітку».

— Доки ви садовили метеликів, прибігав їжачок із гостинцями. Але він дуже поспішав і не зміг побути з нами. Тож почастуймося самі.

Діти пригощаються яблуками.

08.04.2020 Ріпка - розумна казочка https://youtu.be/jcY9xLjPugU

07.04.2020 Тварини і птахи навесні https://youtu.be/2XGU0y_y9fw

06.04.2020 Весна. Пори року. Пізнаймо світ разом https://youtu.be/rFEKFHk3wD4

03.04.2020 Пальчикова гімнастика. Пальчикова гра "Метелик".https://youtu.be/daHh5tsQBuY

02.04.2020 ДОМАШНІ або СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ для дітей - мультфільми українською мовою. https://youtu.be/iuIlXjp1DtY

01.04.2020 Ознайомлення з природним довкіллям https://youtu.be/1-4QEFKpuqM

Консультація для батьків

Психологічні особливості розвитку дитини 3–4-х років

Вітаємо, ви пережили «кризу двох років». Будемо сподіватися, вам вистачить сил на те, щоб насолоджуватися подальшим ростом вашої дитини. Наступні роки називають «чарівними» частково тому, що ваша дитина нарешті стала вас слухатись, але також і тому, що в неї починає активно розвиватись фантазія.

Мовленнєвий розвиток

Якщо ваша дитина не дуже балакуча, це незабаром зміниться. У період від 3 до 4-х років дитина навчиться: Називати своє ім’я й вік. Вимовляти 250–500 слів. Відповідати на прості запитання. Складати речення із п’яти-шести слів (повними речення стануть до чотирьох років). Розмовляти чітко. Розповідати історії.

Когнітивний розвиток

Ваш малюк почне ставити масу запитань: «Чому небо блакитне? Чому у птахів є пір’я?». Запитання, запитання й тільки запитання! Іноді це може трохи дратувати, але така поведінка нормальна й характерна для цього віку. Крім постійних «чому?» ваша дитина зможе: Називати знайомі кольори. Розуміти що таке «однаковий» і «різний». Мати творчу уяву. Дотримуватися вказівок із трьох складових. Запам’ятовувати історії частинами. Розуміти, що таке час доби(наприклад, ранок, день, вечір). Рахувати й розуміти, що таке рахунок. Сортуватиречі за кольором і формою. Збирати пазли, що відповідають її віку. Упізнавати й називати повсякденні предмети та картинки.

Руховий розвиток

Зараз у вас справжній непосида. У період від 3 до 4-х років ваша дитина зможе: Ходити вгору та вниз по сходах, чергуючи кроки. Бити по м’ячу, кидати й ловити його. Добре лазити. Більш упевнено бігати й кататись на триколісному велосипеді. Стрибати та стояти на одній нозі протягом п’яти секунд. Пересуватися вперед і назад. Нахилятись, не падаючи.

Розвиток моторики

Ваша дитина стає більш спритною. У цей період розвитку ваш малюк навчиться: Легко брати дрібні предмети й перегортати сторінки книги. Використовувати дитячі ножиці. Перемальовувати кола та квадрати. Малювати частини тіла людини. Писати деякі великі літери. Будувати вежу з чотирьох і більше кубиків. Одягатись і роздягатися самостійно. Відкривати й закривати банки. Повертати дверні ручки.

Емоційний і соціальний розвиток

Ваш малюк стає не тільки фізично, а й емоційно самостійним. Ви помітите, що він уже менше вдається до істерики, коли його залишають з нянею або в дитячому садку. До того ж ваш малюк стане більше спілкуватись. Ваша дитина буде взаємодіяти зі своїми друзями. Саме в цьому віці проявляється перша здатність вирішувати проблеми.

У цей період розвитку ваша дитина зможе: Наслідувати батьків і друзів. Проявляти знаки уваги родичам і друзям. Розуміти, що таке «моє» й «чуже». Проявляти широкий спектр емоцій, наприклад, смуток, злість, щастя, нудьгу. Ви також можете помітити, що в дитини дуже активна уява. У цьому є свої плюси й мінуси. Уявні ситуації та гра можуть стати для неї більш цікавими, ніж гра з іншими дітьми. Також у дитини можуть розвиватися страхи, наприклад, того, що під ліжком ховається чудовисько.

Коли варто непокоїтись

Усі діти ростуть і розвиваються по-різному. Не хвилюйтесь, якщо ваш малюк не оволодів якимись пунктами в цих списках. Ви повинні помічати поступовий прогрес у розвитку своєї дитини. Якщо прогрес не спостерігається або дитина подає ознаки можливого відставання в розвитку, вам варто звернутись до педіатра.

Ознаки відставання в розвитку дитини в період від 3 до 4-х років:

Дитина не може кидати м’яч, стрибати на місці або їздити на триколісному велосипеді. Дитина часто падає, їй складно ходити по сходах. Вона не може тримати олівець між великим і рештою пальців, не може перемалювати коло. У реченні використовує не більше трьох слів, плутає займенники. У неї часте слиновиділення та проблеми з вимовою. Дитина не може побудувати пірамідку з чотирьох кубиків і їй важко брати невеликі предмети. Боїться розлуки з батьками. Не цікавиться неструктурованими іграми, не грає в ігри «уявні». Не грає з іншими дітьми, спілкується тільки із членами сім’ї. Погано заспокоюється, коли гнівається чи засмучується. Не розуміє простих вказівок.Уникає візуального контакту. Противиться вдяганню, сну й відвідуванню туалету.

Також якщо ви помітили, що дитині важко справлятися з тим, що раніше в неї виходило, повідомте про це лікарю. Можливо, це перші симптоми порушення розвитку.

У другому півріччі доцільно спонукати малюків до певної самостійності. Важливо вчасно помітити намагання дитини виконувати самостійно ті чи інші дії та підтримати позитивною оцінкою незалежно від результату. Ініціативні дії дитини, навіть якщо вони закінчуються невдачами, є свідками активності. Дитина, якій цікаво, яка відчуває певну свободу, швидше стає самостійною. Численні заборони, негативні оцінки, примушування для дітей цього віку психологічно недоцільні. Краще ті чи інші успіхи дитини порівнювати тільки з її власними минулими і майбутніми результатами ( Вчора ще не вмів, а сьогодні вже навчився), а не з результатами інших дітей. З розширенням досвіду, досягненням успіхів у різних видах діяльності, переживанням позитивних та негативних оцінок з боку рідних та інших значимих дорослих у дитини формуються стійкі риси поведінки, почуття гордості (власної гідності) і сорому, особистісне ставлення до оточення – до дітей, дорослих, предметного світу, природи, до самого себе, певні потреби, мотиви діяльності. Це дає підстави називати дитину 4-го року життя особистістю, що росте, розвивається, ускладнюється, удосконалюється. Новими утвореннями у психіці дітей є потяг до спілкування та сумісної діяльності з ровесниками, перехід від гри «поряд» до гри «разом». Виокремлення себе від оточуючих, порівняння себе в іншими людьми.

Кiлькiсть переглядiв: 129

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.