Індивідуальний план роботи

вихователя групи раннього віку Солдатенко Ю.Е.

на час карантину 01.06 - 05.06.2020 (дистанційний режим)

І тиждень: «Гарно нам в садку живеться»
Дата Зміст роботи Форми роботи
1.06.2020 1.Здоровя та фізичний розвиток «Веселі звірята»

2.Художня продуктивна діяльність(малювання) «Весела гусеничка»
https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-

https://www.youtube.com/watch?v=ZyDrFEcFWn0
2.06.2020 1.Художня продуктивна діяльність (музичне)за планом муз.керівника
3.06.2020 1.Здоровя та фізичний розвиток «Скік да скік» https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM
4.06.2020 1.Художньо продуктивна діяльність (ліплення) «Сонечко» https://www.youtube.com/watch?v=JS9zFLbpGhQ
5.06.2020 1.Художня література «Вовк та семеро козенят» https://www.youtube.com/watch?v=9hThpwJTGOM
18.05.-22.05.2020 Тема III тижня: «Квітучі дерева»
25.05.-29.05.2020 Тема IV тижня: «Комахи навесни»
Дата Види роботи Форми роботи
18.05-25.05 1. СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК+КОНСТРУЮВАННЯ Тема:Комахи+Метелики

2. МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керівника

3. Робота з документацією групи( ведення журналу відвідування дітьми групи)
https://www.youtube.com/watch?v=slVtEogjcts

https://www.youtube.com/watch?v=CDCp8n7lx0A
19.05-26.05 1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУОМ+МАЛЮВАННЯ Тема:Розвиваючі мультики(пчела)+сонечко жучок

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

3. Онлайн консультація батьків з приводу дистанційної роботи(відповіді на запитання батьків)
https://www.youtube.com/watch?v=vE5HrqrvcOA

https://www.youtube.com/watch?v=Lq7ynyQ1Z8k

https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

група в вайбері
20.05-27.05 1. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ Тема:Метелики на галявині

2.СЕНСОРИКА+АПЛІКАЦІЯ(накладання) Тема:Метелики

3. Перегляд, підбірка методичної літератури, необхідної в подальшій роботі.
https://www.youtube.com
/watch?v=VnLtci1h0T8

https://www.youtube.com/watch?v=xldzZSIHoGI

https://www.youtube.com/watch?v=OYW2qiVCbz4
21.05-28.05 1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ+ЛІПЛЕННЯ
Тема:Гра «Знайди комах»+гусениця

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

3. Написання індивідуального плану.
https://www.youtube.com/watch?v=o7CtvKBy44w

https://www.youtube.com/watch?v=ue51Q8sFdbc

https://www.youtube.com/watch?v=CNgA4pLzNMI&list=PLgBfGgNdGlSjjivPA0S7zrl7cAlktF5DV
22.05-29.05 1.КУЛЬТУРА МОВЛЕНЕВОГО СПІЛКУВАННЯ
Тема:Леся Українка «Три метелики»

2. МУЗИЧНІЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керивника

3.Онлайн співпраця з колегами
https://www.youtube.com/watch?v=w7lU6-FDa7k

18.05-25.05.2020

Види роботи Форми роботи
1. СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК+КОНСТРУЮВАННЯ Тема:Комахи+Метелики

2. МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керівника

3. Робота з документацією групи( ведення журналу відвідування дітьми групи)
https://www.youtube.com/watch?v=slVtEogjcts

https://www.youtube.com/watch?v=CDCp8n7lx0A

19.05-26.05.2020

Види роботи Форми роботи
1. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУОМ+МАЛЮВАННЯ
Тема: Розвиваючі мультики(пчела)+сонечко жучок

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
https://www.youtube.com/watch?v=vE5HrqrvcOA

https://www.youtube.com/watch?v=Lq7ynyQ1Z8k

https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

20.05-27.05.2020

Види роботи Форми роботи
1. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: Метелики на галявині

2.СЕНСОРИКА+АПЛІКАЦІЯ(накладання)
Тема: Метелики
https://www.youtube.com/watch?v=VnLtci1h0T8

https://www.youtube.com/watch?v=xldzZSIHoGI

https://www.youtube.com/watch?v=OYW2qiVCbz4

21.05-28.05.2020

Види роботи Форми роботи
1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ+ЛІПЛЕННЯ
Тема:Гра «Знайди комах»+гусениця

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
https://www.youtube.com/watch?v=o7CtvKBy44w

https://www.youtube.com/watch?v=ue51Q8sFdbc

https://www.youtube.com/watch?

22.05-29.05.2020

Види роботи Форми роботи
1.КУЛЬТУРА МОВЛЕНЕВОГО СПІЛКУВАННЯ
Тема: Леся Українка «Три метелики»

2. МУЗИЧНІЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керивника
https://www.youtube.com/watch?v=w7lU6-FDa7k

Тема тижня: «Добре-погано»-«Квітучі дерева» з 04.05-18.05

Дата ВИДИ РОБОТИ ПОСИЛАННЯ
04.05-11.05 1.СЕНСОРНИЙ РОЗВИТОК+КОНСТРУЮВАННЯ
Тема: Казка про добро+Сонечко

2.МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керівника

3. Вивчення методів організаціїї Дистанційного навчання дітей дошкільного віку.
https://www.youtube.com/watch?v=Vr4XiXf57Tc


https://www.youtube.com/watch?v=s_ZBk93tx1g
5.05-12.05 1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУОМ+МАЛЮВАННЯ
Тема: Кругообіг добра в природі+Квітка

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
Тема: Руханка «Веселий ліс»

3. Онлайн консультація батьків з приводу дистанційної роботи(відповіді на запитання батьків)
https://www.youtube.com/watch?v=yXEbKdpyaUk


https://www.youtube.com/watch?v=7wkuxKUlm7s


https://www.youtube.com/watch?v=0Chy9IitZe0
6.05-13.05 1.РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: Рослини навесні

2.СЕНСОРИКА+АПЛІКАЦІЯ(накладання)
Тема: Кульбабка для друзів

3.Перегляд, підбірка методичної літератури, необхідної в подальшій роботі.
https://www.youtube.com/watch?v=r4oN0cUhs6A


https://www.youtube.com/watch?v=iZdRzfjHniE
7.05-14.05 1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ+ЛІПЛЕННЯ
Тема: Квіти

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК

3. Онлайн консультація батьків на тему «Фізкультурно- оздоровча робота вдома»
https://www.youtube.com/watch?v=_ykKmqbI9ic


https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk
8.05-15.05 1.КУЛЬТУРА МОВЛЕНЕВОГО СПІЛКУВАННЯ (театралізація)
Тема: Коза-дереза

2.МУЗИЧНІЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керивника

3. Онлайн співпраця з музкерівником(які вірші, заклички, потішки, чистомовки можна дати батькам на опрцювання з дітьми дистанційно)
https://www.youtube.com/watch?v=F-EJFq1tfw4
04.05.2020
Види роботПосилання
СЕНСОРНИЙРОЗВИТОК+КОНСТРУЮВАННЯ
Тема: Казка про добро+Сонечко
https://www.youtube.com/watch?v=Vr4XiXf57Tc

05.05.2020-12.05.2020
ВИДИ РОБОТИ ФОРМИ РОБОТИ
1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУОМ+МАЛЮВАННЯ
Тема: Кругообіг добра в природі+Квітка

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК Тема: Руханка «Веселий ліс»
https://www.youtube.com/watch?v=yXEbKdpyaUk



https://www.youtube.com/watch?v=0Chy9IitZe0

06.05.2020-13.05.2020

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Тема: Рослини навесні
https://www.youtube.com/watch?v=r4oN0cUhs6A
СЕНСОРИКА+
АПЛІКАЦІЯ(накладання)
Тема: Кульбабка для друзів
https://www.youtube.com/watch?v=iZdRzfjHniE

07.05.2020-14.05.2020

7.05-14.05 1.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ+ЛІПЛЕННЯ Тема: Квіти

2.ЗДОРОВЯ ТА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК
https://www.youtube.com/watch?v=_ykKmqbI9ic

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

08.05.2020-15.05.2020

1.КУЛЬТУРА МОВЛЕНЕВОГО СПІЛКУВАННЯ(театралізація)
Тема:Коза-дереза

2.МУЗИЧНІЙ РОЗВИТОК-за планом муз.керивник а
https://www.youtube.com/watch?v=F-EJFq1tfw4

Методичні рекомендації для батьків

30.04.2020 Малюємо долоньками, цікаві ідеї для малювання https://youtu.be/LkFIKIkD7uk

29.04.2020 Консультації для батьків

/Files/images/foto/soldatenko/1.jpg/Files/images/foto/soldatenko/3.jpg /Files/images/foto/soldatenko/4.jpg

28.04.2020 "Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови" https://youtu.be/PjKWDE-Mug4

27.04.2020 Мудрі казки. "Квіти дружби" https://youtu.be/FYrcW2GRqcg

24.04.2020 МАМАВООК.com.ua "Загадки українською мовою про овочі, фрукти з фотовідповідями"

23.04.2020 Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/

22.04.2020 Розвивальні ігри з малюками https://www.youtube.com/user/reverslink/videos

21.04.2020 Руханки і фізкультхвилинки для дітей https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk&list=PLElG6fwk_0UmWfbppU9Y_Qp8kOGDOvfDs

17.04.2020 Інтегроване заняття-гра ( піскова терапія ) ранній вік. https://www.youtube.com/watch?v=JpNfuucQims

16.04.2020 Заняття з малювання https://naurok.com.ua/konspekt-zanyattya-z-netradiciynogo-malyuvannya-dlya-ditey-rannogo-viku-87103.html

15.04.2020 "Батькам про ігри та вправи для розвитку мовлення дітей раннього віку"

У ранньому віці дуже активно відбувається мовленнєвий розвиток і формування основних рухових здібностей дітей. Тож саме в цей період необхідно приділити значну увагу розвитку рухових та інтелектуальних здібностей у їх взаємозв’язку. Вчені довели, що рівень розвитку мовлення дитини прямо залежить від сформованості тонких рухів пальців рук, які стимулюють дозрівання нервової системи й повноцінний інтелектуальний розвиток дитини. Як стверджував німецький філософ Іммануїл Кант, рука є головним мозком, який нібито вийшов на поверхню. Продовжуючи цю аналогію, можна зробити висновок, що саме дрібні м’язи руки подібні вищим відділам кори мозку, які забезпечують роботу думки і функції мовлення. Рівень сформованості дрібної моторики в багатьох випадках визначає і успішність формування мистецьких, музично-виконавчих, конструкційних і трудових умінь, розвитку початкових навичок письма тощо. Проте цей розвивальний потенціал може бути реалізований лише в тому разі, якщо рухи рук дитини будуть мати усвідомлений характер, стануть своєрідним знаряддям дитячої уяви.

Потенціал пальчикових ігор та вправ для розвитку дітей

На основі методики з психомоторного розвитку дитини, розробленої болгарським психологом Василкою Мановою-Томовою, педагоги провели обстеження показників норми розвитку вміння руки та розвитку мовлення їх дітей раннього віку. Результати цього обстеження, а також спостереження за дітьми на початку навчального року засвідчили недостатній рівень сформованості дрібної моторики пальців рук дітей раннього віку та недостатній рівень сформованості мовлення дітей. Працюючи над розв’язанням цієї проблеми, педагоги знайшли унікальний засіб для розвитку дрібної моторики та одночасного розвитку мовлення в їх поєднанні та взаємозв’язку. Це пальчикові вправи та ігри. Пальчикові ігри являю являють собою віршовані рядки, які потрібно ілюструвати за допомогою ритмічних рухів рук, зокрема пальчиків. Це дуже захопливе, веселе і, головне, розвивальне заняття. Техніка виконання пальчикових ігор дуже проста, рухи нескладні. Однак саме вони знімають напруження рук, сприяють розслабленню м’язів усього тіла. Тексти віршиків для пальчикових ігор потрібно добирати такі, які містять цікаву інформацію про навколишній світ, явища природи, предмети, тварин, людей, їхню діяльність. Пальчикові ігри для дітей існували в різні часи, у різних народів, їхня історія налічує чимало цікавих сторінок. Наприклад, у Китаї особливого поширення набули вправи з кульками – кам’яними або металевими. Постійні заняття з ними сприяють поліпшенню пам’яті, діяльності серцево-судинної і травної систем, знімають напруження, розвивають координацію, спритність і силу рук. Під час роботи педагоги помітили закономірність: що еластичнішими є кисті рук, то ліпше працюють дитячі пальчики, то швидше дитина оволодіває мовленням. Рухи рук, а саме вправи для пальців, є хорошим стимулом не лише для своєчасного виникнення мовлення, тобто на другому році життя, ф й подальшого його вдосконалення. У процесі рухової активності під час пальчикових ігор розширюється словниковий запас, діти вчаться доцільно вживати слова у мовленні, у них поліпшується вимова «важких звуків». Під час пальчикових ігор діти, повторюючи рухи дорослих, активізують дрібну моторику рук. У такий спосіб формується жвавість, уміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на одному виді діяльності. Ці вправи допомагають не лише формувати тонкі рухи пальців, ф й сприяють розвитку зорової та слухової уваги. Завдяки їм дитина отримує численні сенсорні враження, у неї розвивається уважність та здатність концентруватися. Ще однією важливою особливістю пальчикових ігор є те, що вони дають змогу скоординувати роботу правої і лівої півкуль головного мозку, тобто спричиняють їх синхронну й злагоджену взаємодію. Ці ігри сприяють утворенню своєрідного «мосту» між півкулями мозку, тим самим розвиваючи й уяву дитини (за яку відповідає права півкуля), і її словесний опис (робота лівої півкулі). Якщо цей «міст» міцний, то й нервові імпульси виникають частіше, розумові процеси активізуються, розвиваються увага малюка, його здібності.

Послідовність розучування пальчикових ігор з дітьми.

1.Спочатку дорослий сам показує гру дитині.

2.Дорослий показує гру, маніпулюючи пальцями і рукою дитини.

3.Дитина і дорослий виконують рухи одночасно, а дорослий при цьому промовляє текст.

4.Дитина виконує рухи з допомогою дорослого. Текст промовляє дорослий.

5.Дитина самостійно виконує рухи та промовляє текст, а дорослий підказує і допомагає.

Методика використання пальчикових ігор та вправ у щоденній роботі з дітьми.

Пальчикові вправи та ігри потрібно проводити з дітьми щоденно протягом дня: на заняттях, під час індивідуальної та групової роботи, перед обідом після прогулянки, після денного сну тощо. Добирати їх відповідно до теми тижня (дня), враховуючи вік дітей та рівень їхньої підготовки. Скажімо, малюкам ще складно промовляти текст, вони виконують рухи разом з вихователем або з його допомогою. Діти двох-трьох років добре сприймають пальчикові ігри, які необхідно виконувати однією рукою. Трирічні малюки вже здатні освоїти ігри, які необхідно виконувати обома руками. Найбільше дітям подобаються пальчиків ігри зі співом, де тексти можна наспівувати на будь-яку мелодію. Використовуємо також пальчикові картинки (фігури), інсценівки, загадки, вірші, міні-вистави пальчикового театру, спонукаємо дітей до самостійної творчості. Синтез руху, мовлення й музики викликає радість у дітей та дає змогу зробити кожне заняття ефективним. Спочатку потрібно застосовувати найпростіші вправи для ознайомлення дітей з пальчиками, їхніми назвами та призначенням. Поступово ускладнювати дітям завдання. Залежно від складності виконання потрібно виокремлювати такі різновиди пальчикових вправ,як: вправи, які необхідно виконувати одним пальчиком або всією долонькою, - це досить прості вправи, побудовані на виконанні лише однієї команди; діти діють «за зразком», тобто спостерігають за показом дорослого і повторюють його дії; вправи, які потребують більшої диференціації рухів та навчають дій з усіма пальчиками по черзі – діти набувають навичок послідовного стискання та роз тискання пальців; виявляють здатність переключатися з одного руху на інший; запам’ятовують супроводжувальний текст та усвідомлюють його зміст; вправи, які необхідно виконувати обома руками – рухи пальчиків стають усвідомленішими; удосконалюється й розвивається координація рухів обома руками.

Під час проведення ігор вихователь повинен виразно вимовляти тексти пальчикових ігор: підвищуючи, то понижуючи голос, роблячи паузи, наголошуючи на окремих словах; рухи виконувати синхронно з текстом або в паузах. Для деяких ігор надягати на пальчики паперові ковпачки, рукавичку чи малює на подушечках пальців очі й ротик. На заняттях, граючись з дітьми, намагатися робити так, щоб діти не лише створювали й відтворювали за допомогою рухів рук ті чи ті образи, а й емоційно вживалися в них.

Прийоми для розвитку кисті, пальців та м’язів руки

Починаючи з дворвчного віку, навчаємо дітей прийомів самомасажу кистей рук і пальців. Пальці тісно пов’язані з внутрішніми органами й особливо з головним мозком, тому їх розвиток і зміцнення позитивно впливають на загальний стан організму. Залежно від темпу проведення проводимо масаж у швидкому, середньому, повільному темпі. Основні масажні прийоми, які використовуємо у пальчикових іграх, прогладжування, розтирання, вібрація, поплескування. Супроводжуємо самомасаж віршованими рядками дотепного змісту, що викликає в дітей позитивні емоції та поліпшує настрій. Загальновідомо, що на пальцях і кисті руки містяться чимало акупунктурних точок. Масаж цих точок поліпшує пам'ять, розумові здібності, розвиває силу і спритність рук, координацію рухів, поліпшує діяльність серцево-судинної і травної систем, підтримує життєвий тонус. Розвивати м’язи руки, рухливість пальців не лише завдяки спеціальним вправам та іграм, а й під час інших видів діяльності, зокрема малювання. Використовувати в роботі з дітьми малювання пальчиками і долонею. Під час цього виду діяльності діти безпосередньо ознайомлюються з фарбою, її властивостями, відчувають, що вони малюють. Такі заняття привчають дітей до охайності, сприяють вихованню естетичного смаку. Психотерапевти стверджують, що таке малювання демонструє внутрішній стан дитини. Доторкання до фарб, їх розмазування на папері дає дитині змогу повніше включитися у процес творчості, залучає внутрішні резерви організму. Малюкам дуже подобається робити відбитки долоньок, малювати одним, двома, трьома пальчиками водночас, зображувати хвилі, ягідки, візерунки і

14.04.2020 Малювання ватними паличками."Гілочка бузку"https://youtu.be/WgI4XZOt3Ds

13.04.2020 Заняття з малювання https://naurok.com.ua/konspekt-zanyattya-z-netradiciynogo-malyuvannya-dlya-ditey-rannogo-viku-87103.html

10.04.2020 Розвиток мовлення для дітей раннього віку http://dnz1.dvor-selrada.gov.ua/info/page/10289

09.04.2020 Руханка якщо ви щасливі https://youtu.be/i8ZlI3jiv1Q
08.04.2020 Заняття з розвитку мовлення з елементами театралізації казки "Ріпка"
Програмовий зміст:

Вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб, послідовність дій. Продовжувати вчити відповідати на запитання за змістом, запам’ятовувати пісеньки й текст, інтонаційно передавати та відтворювати його під час творчих завдань, заохочувати до спілкування за темою казки. Розвивати дрібну моторику пальців рук, творчу уяву, пам’ять, логічне, монологічне, діалогічне та зв’язне мовлення, формувати мовленнєву компетентність. Закріплювати вміння дітей грати в пальчикові ігри, виконувати певні дії за змістом твору під час розігрування. Продовжувати знайомити дітей з такими емоціями, як радість, сум. Виховувати позитивні емоції, почуття дружби, взаємодопомоги, любові до казки, сприйняття соціалізації дитини в процесі набуття моральних рис, характеру.

Обладнання: настільний пальчиковий театр «Ріпка», «чарівний» мішечок, настільна книга «Ріпка»

Хід заняття

І. Організаційний момент

Діти з педагогом становляться в коло

Вчитель-логопед:- Доброго дня діти!

Діти:- Доброго дня!

Вчитель – логопед:- Сьогодні ми з вами будемо артистами, а чи ви знаєте, що вони дуже веселі люди. Тому нам з вами потрібно потренувати свій настрій, щоб завжди посміхатися і бути веселими.

Гра – привітання: «Посмішка по колу»

В коло знову всі ставайте,посмішку передавайте,На сусіда подивітьсяі ласкаво посміхніться.Дітипередають посмішкупо колу

Після гри педагог пропонує дітям сісти на стільчики навколо столу

ІІ. Основна частина

1.Легкий масаж обличчя (Самомасаж)

Мета.Знизити напругу м’язів обличчя або підвищити тонус малорухомих м’язів обличчя, верхньої та нижньої губи.

Діти, обома руками погладьте:

Лобик – від середини до виска;

Щічки – від носика до виска;

Носик – кругові рухи вказівним пальцем знизу вгору;

Підборіддя – від середини підборіддя до виска;

Губи – вказівним пальцем від середини до кутиків губ

2.Мімічні вправи.

Мета.Активізувати м’язи обличчя та губ, виробляти координацію рухів та чергування їх.

Підняти брови, насупитися, посміхнутися.

Витягнути губи трубочкою, посміхнутися.

Набрати повітря в щічки (пополощемо в ротику).

Набрати повітря під верхню губу, під нижню губу.

3. Дихальні та голосові вправи

4.Артикуляційна гімнастика

5. Вхідна бесіда за ілюстраціями до казки «Ріпка»

Вчитель – логопед:- Діти, погляньте що в мене в руках?Відповіді дітей

Правильно, це книжка. Погляньте уважно на обкладинку, яка казка заховалася в цій книжці?

Діти:казка «Ріпка»

Вчитель – логопед:яких героїв з цієї казки ви знаєте? (педагог гортає сторінки з ілюстраціями, а діти в цей час називають героїв)

6. Дидактична гра «Чарівний мішечок»:

Вчитель – логопед: Діти, зараз кожен з вас зможе сам вибрати собі героя, знайшовши його в «чарівному мішечку»(педагог показує дітям «чарівний мішечок» і запрошує по черзі вибрати фігурку та назвати героя)

Проблемна ситуація«Допоможіть бабусі»

Вчитель – логопед:Діти, погляньте на свої фігурки, чи всіх мі героїв дістали з мішечка? Кого не вистачає?

Діти:Бабусі

(педагог знімає серветку, на столі лежить фігурка бабусі, яка тримає в руках пиріжки)

Вчитель – логопед:Ось вона, наша бабуся, тільки вона чимось зайнята. Що у неї в руках?

Діти:пиріжки.

Вчитель – логопед:Так, вона пече пиріжки, і тому не вспіла сховатися в мішечок. Давайте, допоможемо їй закінчити свою роботу, щоб вона повернулася до казки.

Пальчикова гра «Пиріжки»

(Пальчикова гра проводиться стоячи в колі)

Я дивлюсь, як бабуся місить

(кругові рухи кистями рук)

У діжі духмяне тісто, будуть з тіста пиріжки

(діти постукують долонею об долоню)

Так їх люблять малюки:

( на назву кожного виду начинки для пиріжків загинають один пальчик)

Із картоплею, з м’ясцем,із капустою, з яйцем,

Із повидлом, смачні дуже, пригощайся, любий друже.

(простягають рученята долоньки вперед, змахуючи ними).

Вчитель – логопед:Допомогли ми бабусі, а тепер вона може повернутися до своє казки. Усіх героїв ми з вами зібрали. Я вам пропоную пригадати казку, а наші герої нам допоможуть. Одягніть фігурки на пальчики.

Настільний пальчиковий театр «Ріпка»(інсценування казки дітьми)

Вчитель – логопед і діти промовляють разом(одночасно показують дійство):

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Став дідусь ріпку із землі тягти. Тягне – потягне – витягти не може. Покликав дідусь на поміч бабусю. Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку, тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Покликала бабуся внучку.

Проблемна ситуація «Хто помічник?»

Вчитель – логопед: А де ж внучка? Покажись!(педагог просить дитину показати фігурку внучки)

Вчитель – логопед:Діти, аза допомогою внучки дідусь з бабусею змогли витягти ріпку? (відповіді дітей)

Вчитель – логопед:Діти, давайте ми з вами згадаємо, хто ще допомагав діду й бабусі (відповіді дітей).

Пальчикова гра «Покажи який?»

Вчитель – логопед:Вірно, Жучка, кішка і мишка. Жучка покажи нам, яка ти швидка, весела. Кішечка у нас добра, ласкава, так і хоче щоб її приголубили (дитина протягує руку до дітей, щоб вони погладили кішку). Мишка маленька, тихесенька, тихесенька. (діти за допомогою фігурок зображають характеристики кожного героя).

Всі помічники зібрались, дітки, давайте пригадаємо і продемонструємо з вами, чим закінчилася казка.

(педагог разом з дітьми промовляють текст казки виконуючи певні рухи)

Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусь, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку, тягнуть-потягнуть, витягли ріпку…

Вчитель – логопед: ось всі ми разом і витягли ріпку. Діти, скажіть, а дідусь один зміг би витягнути ріпку? (відповіді дітей)

(після відповідей дітей педагог просить дітей зняти з пальчиків героїв, погладити їх і покласти в мішечок до наступної гри, встають з-за столів і стають в коло).

ІІІ Підсумок

Вчитель-логопед:Діти, підкажіть мені, яку казку ми сьогодні з вами розповідали? (відповіді дітей). Діти ви сьогодні грали як артисти, а вам сподобалось бути ними? (відповіді дітей). Давайте зараз з вами один одному скажемо спасибі за цікаву казку і подаруємо свої посмішки. (кожна дитина посміхається до свого сусіда, той до іншого і т.д.)

Щічки й губки в нас надулисьПосварились. ВідвернулисьВи у коло поверніться -Усміхніться й помиріться.

07.04.2020 Птахи України https://youtu.be/lCi1uJ7bBSQ
06.04.2020 Фрукти для дітей, вчимо кольори https://youtu.be/eYR0umFNWZE
03.04.2020 Розвиток мовлення для дітей раннього віку http://dnz1.dvor-selrada.gov.ua/info/page/10289

02.04.2020 Свійські тварини https://youtu.be/HpilUwOcchc

01.04.2020 Малюємо долоньками “Смачна морква для зайчика” https://youtu.be/mIaNzol6Hls

Консультація для батьків

Роль сенсорного виховання у розвитку особистості дитини раннього віку

Дитина з’являється на світ маленькою істотою, яка потребує любові, уваги й доброти від дорослих. Ними, насамперед, є батьки. Саме від батьків діти пізнають перші життєві істини, наслідують зразки поведінки, вчаться оцінювати різні події, набувають життєвого досвіду в життєвому середовищі. Дуже важливо для батьків приділити дитині увагу у спілкуванні, навчити дитину відчувати та сприймати навколишній світ, орієнтуватися в просторі, часі, цінувати та берегти все, що нас оточує. Саме через сенсорний розвиток відбувається ознайомлення з навколишнім світом, формується особистість дитини..
Сенсорне виховання - це ознайомлення з ознаками та властивостями предметів, знайомство з величиною, фактурою, формою, кольором, відчуттям смаку, запаху, звуку , орієнтування в просторі. Тому завдання дорослих за Монтессорі, полягає не в тому, щоб навчати, а в тому, щоб допомагати “розуму дитини в її роботі над своїм розвитком”, оскільки саме в ранньому віці він має величезну творчу енергію. Саме цій енергії й необхідно допомогти, але не звичайним, словесним навчанням, не прямим втручанням у процес переходу від неусвідомленого до усвідомленого. Для реалізації даного завдання має бути створено відповідне стимулююче розвиваюче середовище, наповнене різними цікавими сенсорними іграми.

Для того, щоб планомірно й систематично здійснювати сенсорне виховання дитини в родині, необхідно знати основні принципи побудови спілкування з дітьми:

1. Допитливі діти ростуть у допитливих батьків. Не піддавайтеся ілюзії, що ви все про все вже знаєте. Відкривайте світ разом з вашим малюком.

2. Розмовляйте з дитиною - спочатку називаючи навколишні предмети, пізніше - дії, ознаки й властивості предметів, пояснюйте навколишній світ і формулюйте закономірності, міркуйте вголос, обґрунтовуйте свої судження.

3. Задавайте дитині якнайбільше питань.

4. Завжди уважно вислухуйте міркування дитини й ніколи не іронізуйте над ними. Поважайте її інтелектуальну працю.

5. Відшукуйте й приносьте додому цікаві речі, книги, історії. Ділиться цим з дитиною. Нехай вона не все й не відразу зрозуміє: розвиваюче спілкування - це завжди небагато спілкування "на виріст".

6. По можливості , багато подорожуйте з дитиною.

7. Запрошуйте в будинок цікавих людей, при спілкуванні з ними не відправляйте дитину "пограти в сусідній кімнаті!

8. Ходіть з дитиною в музеї.

9. Проводьте спільні спостереження й досліди.

10. Емоційно підтримуйте дослідницьку діяльність дитини. Заохочуйте її ініціативу й самостійність. Створюйте умови для реалізації її задумів.

11. Зробіть свої захоплення предметом спілкування з дитиною.

Кiлькiсть переглядiв: 224

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.